86
REGISTRES D
['547]
Et au regard des Conseillers, Quarteniers et autres bourgeoys de Ville qui les auront acompaignez jusques à lad. porte Sainct Jacques, ilz passent oultre allans jusques en l'Eglise Nostre Dame des Champs, selon l'ordre qu'il plaira au Roy leur distribuer, ayant esgard qu'ilz representent l'universel corps de lad. Ville, cappitalle et principalle du Royaulme, pour acompaigner led. corps jusques à Nostre Dame de Paris.
[Service X Notre-Dame.]
Et le landemain matin, lesd. Prevost des Marchans et Eschevins, acompaignez comme dessus, se trans­portent à Nostre Dame, pour assister au service qui se faict aud. lieu, selon l'ordre qu'il plaira aud. sei­gneur ordonner.
Et led. jour, de relevée, lesd. Prevost et Eschevins se treuvent aud. lieu de Nostre Dame, pour reprandre led. ciel et icelluy porter sur et joignant lad. repre-sentacion jusques à la porte Sainct Denis, où illec estant led. corps arrivé, lesd. Prevost et Eschevins laissent led. ciel, qui est reprins par les gentilz­hommes qui l'avoient apporté depuis Nostre Dame des Champs jusques à la porte Sainct Jaccpies, et le portent jusques à Sainct Ladre, et passent plus oultre ou demeurent illec, selon qu'il est advisé par les maistres des ceremonyes.
[Cérémonies a Saint-Denis.]
Le landemain matin, lesd. Prevost et Eschevins, Greffier, etc., se treuvent de bon matin a Saint Denis, pour assister à tout le service, estans habillez en robbes de deul, et après led. service et avoir assisté aux graces et prieres qui se dient après le disner fait aud. lieu, en ceste assemblée generalle, chascun d'eulx retournent en leur maison. Laquelle ordre a esté gardée et en a esté baillé coppie aud. sr de la Bourdaisière.
Et sur lesdictes lettres :
r A noz très chers et bien amez les Prevost des Marchans et Eschevins, bourgeois, manans et habitans de nostre bonne Ville de Paris.-n
Led. sr de la Bourdaisière a dit, pour la creance, que le Roy a advisé de faire partir le corps du feu Roy de Sainct Clou, où il repose de present, le xviii6 jour de ce present moys, et le faire admener a Nostre Dame des Champs, et, le landemain, à Nostre Dame de Paris, et, l'autre jour, à Sainct Denis. Et oultre, que led. seigneur Roy veult bien entendre l'ordre des ceremonyes et de marcher esdictes obseques, à ce que led. seigneur ordonne surie tout son bon plaisir.
[Ordre suivi pour les Funérailles des Rois de France.]
Et led. Prevost cles Marchans a faict responce qu'il a veu les registres et colligé la coustume de tenir ès obseques des Roys et Roynes, qui est tel :
Le jour que le corps du Roy est admeué de Nostre Dame des Champs à Nostre Dame de Paris, lesd. Pre­vost des Marchans, Eschevins, Clerc et Greffier de la Ville, Receveur et Procureur du Roy en icelle, acom-paignez des Conseillers d'icelledicte Ville, ou aucuns d'eulx, et des Quarteniers et autres bourgeois, des Ser­gens, Archers, Arbalestriers, Hacquebutiers et autres officiers d'icelle Ville, se transportent, habillez en deul, partant de l'Ostel de lad. Ville, jusques à la porte et boullevert Sainct Jacques, et illec estans, lesd. Prevost des Marchans, Eschevins, Greffier, Pro­cureur et Receveur de lad. Ville actendent la venue dud. feu Roy jusques à lad. porte, à laquelle les gentilzhommes qui auront apporté le poisle, ou ciel, près la représentation de l'effigie dud. corps, laissent led. ciel et est prins par lesd. Prevost des Marchans, Eschevins, Greffier, et Procureur, et Receveur, les­quelz porlent led. ciel jusques à Nostre Dame de Paris.
CV [LIV]. — C'est l'ordre qui a esté tenu ès obseques et pompe funerre du feu roi Françoys,
PREJUER DE CE NOM, ET DE MESSEIGNEURS SES ENFANS,
les Daulphin et duc d'Orleans, le [xxnc]W jour du moys de may mil vc xlvii, depuis Nostre Dame des Champs jusques à Sainct Denys en France.
22 mai 1547. (Fol. 09.)
Et premierement
Marchoient les Cappitaines des Archers, Arba-
lestriers et Hacquebutiers portans, led. jour, deux cens torches aux armoiryes de lad. Ville, et vesluz de
(1) La date est restée en blanc au registre. Nous la rétablissons, d'après la relation du grelTier du Parlement et d'après les notes qui suivent, empruntées au Registre d'audiences du Bureau de la Ville: "Du samedi vingt ungiesme jour de may mil v" xlvii. — Ce